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Diogenio Bigaglia Miserere - Missa in F

Diogenio Bigaglia  Miserere - Missa in F 
© 2018 (ROP7023)
total time 81:02

Title available on iTunes


Catalogue no.: ROP7023

EUR 16,95

19 % VAT incl.


Gift wrapping [i]: 
For a very long time, the church music of Diogenio Bigaglia (1676-1745), who worked in the Benedictine monastery of San Giorgio Maggiore in Venice, has remained hidden from posterity. With the present recording, this musical treasure, which has slumbered in the archives for centuries, is being awakened from its beauty sleep.

Although Bigaglia's number mass, which consists only of Kyrie and Gloria, is rooted in the aesthetics of the Baroque, it also reveals slight echoes of sentimentalism. The "Missa" is supplemented by Antonio Lotti's "Credo," which with its eight-part, highly dissonant "Cruzifixus" forms a further highlight of the program.

The Hanover Boys' Choir and La Festa Musicale will play at their usual high standard and create an impressive soundscape in the outstanding acoustics in the church of the Stephansstift in Hanover. The choice of soloists is exquisite and leaves nothing to be desired with Veronika Winter (soprano), Magdalene Harer (soprano), Alex Potter (alto), Georg Drake (tenor), and last but not least Markus Flaig (bass).
 

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FONO FORUM (April 2019, Matthias Hengelbrock)
"[... ] Zwei Aspekte sind es, die den Hörer für diese Interpretation einnehmen: Zum einen holt Jörg Breiding zwar aus den Stücken raus, was in ihnen steckt, aber nicht mehr. Er verliert sich nicht in Spitzfindigkeiten oder Profilneurosen, sondern zeichnet die Linien sauber nach, arbeitet mit klaren, aber nicht übertriebenen Kontrasten [...]. Zum anderen besticht das Klangbild durch seine bemerkenswerte Homogenität: Im Gegensatz zu vielen anderen Knabenchören wirken die Hannoveraner überhaupt nicht gedrillt; Stimmsitz, Vokalfärbung und Dynamik sind dem Alter der Sänger völlig angemessen, der Ensembleklang zeichnet sich durch eine angenehme Geschmeidigkeit aus, ohne es an Präzision missen zu lassen. Gleiches gilt für das auf dieses Klangideal perfekt abgestimmte Solistenquintett und das junge Barockorchester festa musicale: Alles ist an seinem Ort und kommt gut zur Geltung, Spannung wird eher subtil als plakativ aufgebaut. Einen besseren Dienst kann man Bigaglia nicht erweisen."
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