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Jermaine Sprosse: The King's Men

Jermaine Sprosse:  The King's Men 

© 2009 (KL1505)
total time: 63:28  

Title available on iTunes


Catalogue no.: KL1505

EUR 16,95

19 % VAT incl.


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The CD-production ‘The King’s Men’ puts three composers centre-stage who have one thing in common: they were all – whether at the same time or in succession – harpsichordists at the Königliche Hofkapelle of Frederick the Great in Berlin. The composers in question are Carl Philipp Emanuel Bach, Christoph Nichelmann, and Carl Friedrich Christian Fasch. Appropriately, the young performer Jermaine Sprosse has chosen works for harpsichord or fortepiano for his debut recording. The choice of instrument – harpsichord or fortepiano – is determined by the expressive content and character of the individual work. As colourful and diverse as the instrumentation are Jermaine Sprosse’s performances. He breathes new life into an essential feature of eighteenth-century performance practice: the use of varied repeats. At times improvised ad hoc, these varied repeats allow the performer to engage in an active dialogue with the notated score, the music itself, and last but not least with the composer himself. The result: lively and multifaceted music from the context of Frederick II’s court.

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American Record Guide (11. September 2015, Bradley Lehman)

"Sprosse is amazing on both instruments. He has complete control of fingering and phrasing – it sounds like he could play anything in the moment of inspiration. It is the way that both Friedemann and Emanuel Bach are reputed to have played and improvised, with confidence and abandon. Sprosse plays around with tempo and articulation, with great flexibility – far from any metronome, yet never sounding mannered or eccentric. Every gesture comes from details of the music, underlining the whimsy he has found in the compositions. This is not background music to be ignored as merely pleasant; it is quicksilver expression, shifting from elegance to drive to sorrow and back, as the music goes along. I wanted to hear it over and over and never got tired of it."

www.musik-heute.de - Klassik Heute Empfehlung (17.04.4.2015, Detmar Huchting)

Jermaine Sprosse reiht sich mit seiner Debüt-CD sogleich [..] in die Reihe der vorzüglichen Interpreten des „Berliner“ Bachs ein.

alte-musik-forum.de - CD-Review (11.10.2014, N/A)

„Und das, was dem Hörer auf seiner Debüt- CD entgegenklingt, ist in der Tat aufregend, ein großesTalent voller jugendlichem Temperament und Schwung, der in seiner Ausbildung viel gelernt hat und die Musik angemessen vorzutragen weiss. Er pflegt eine sehr konstruktive, nicht übertriebene Agogik, die eine persönliche Note hat und den Fluss der Musik nie stört, die Darstellung der Strukturen schön verdeutlicht, geht sehr bewusst und differenziert mit improvisatorischen Elementen um, wie man aus seinen Anmerkungen zur Gestaltung der Reprisen entnehmen kann [...]. Einen besseren Interpreten der in Berlin entstandenen Cembalomusik des Carl Philipp Emanuel Bach kann ich mir kaum vorstellen: Ecksätze voller Sturm und Drang, besinnlich-gesangliche Mittelsätze, sogar die Folia-Variationen, deren Thema Bach bewusst einfach gestaltet hat, wird dank des sehr persönlichen Vortrages von Sprosse in den Variationen zu einem aufregenden, virtuosen Stück Musik, das ich besser noch nicht gehört habe. [...] Ein hervorragendes, empfehlenswertes Debüt, das ein schönes Bild des hohen Niveaus der Tastenkünste am Berliner Hof vermittelt, zu dem man nur beglückwünschen kann!

Basellandschaftliche Zeitung - CD Review (6.1.2015, Christian Fluri)

„Der 29-jährige, in Basel lebende Berliner wechselt virtuos zwischen Cembalo und Fortepiano (Hammerklavier), spielt beide Instrumente meisterlich. [...] Sprosse bringt auf seiner CD die drei King’s Men mit exemplarischen Sonaten, die er um Bachs wunderbare «12 Variationen über die Folie d’Espagne» gruppiert, zusammen. Sprosse verändert in seinen Einspielungen die Reprisen, «wie es Bach im Vorwort zu seinen sechs Sonaten fordert».”

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